Missie en visie
Het Centrum voor Cliëntervaringen is een platform met partners die zich samen inzetten voor het verbeteren van de kwaliteit van bestaan van mensen in kwetsbare situaties. Het belangrijkste middel van het Centrum om de behoeften en de ervaringen van deze mensen centraal te stellen is participatief actieonderzoek. Wij willen de kwaliteit van beleidsvorming en evaluatie van zorg en ondersteuning op een hoger plan brengen. Dat doen we vanuit duurzaam partnerschap in co-creatie met cliënten, professionals, beleidsmakers en onderzoekers.
Werkwijze en onderzoeksvisie
Als platform bieden we inspiratie aan onze partners en andere geïnteresseerden over participatie, zeggenschap en cliëntperspectief in organisaties. We brengen mensen samen middels het doen en delen van onderzoek, het organiseren van werksessies en een jaarlijkse Dag van de Participatie. Meer over de werkwijze van het Centrum voor Cliëntervaringen.
De onderzoeksvisie is gebaseerd op Participatory Health Reserach (PHR), in het Nederlands participatie actieonderzoek genaamd. Meer over deze onderzoeksmethoden, zie School for Participation.
Internationale netwerk
Internationaal is het Centrum aangesloten bij het internationale ICPHR netwerk: een wereldwijde beweging die kennis over ‘samenwerken aan verandering door onderzoek met diegene waar het om gaat’ promoot en deelt.
Onze partners
Interesse in partnerschap?
Meer informatie over partnerschap en verkenning wat we voor elkaar kunnen betekenen? Neem contact op met het een van de coördinatoren van het Centrum voor Cliëntervaringen voor een persoonlijke afspraak.